środa, 1 czerwca 2011

Kahlil Gibran

Mezczyzna powiedzial, Opowiedz nam o samopoznaniu.
A on odpowiedzial slowami:
W ciszy, wasze serca czuja tajemnice dnia i nocy.
Ale wasze uszy pragna slyszec dzwiek wiedzy serca.
Chcecie wiedziec slowami to co zawsze wiedzieliscie w myslach.
Chcecie umiec dotknac nagie cialo waszych snow.

I to jest dobre i sluszne.
Waszych serc ukryty poczatek zrodla musi plynac z pradem, szemrzac plynac do oceanu;
I skarb, ktory odpoczywa w waszej niezglebionej glebi musi ukazac sie przed oczami.
Nie uzywaj zadnej wagi by zmierzyc ciezar nieznanego skarbu;
I nie probuj badac glebi wiedzy kijem ani lina.
Bo wasze ja jest oceanem, bez granic niemozliwy do zmierzenia.

Nie mow "Ja odkrylem prawde", lecz "Ja odkrylem jedna prawde."
Nie mow " Znalazlem sciezke duszy". Powiedz raczej " Spotkalem dusze wedrujaca moim szlakiem"
Bo dusza wedruje przez wszystkie drogi.
Dusza nie wedruje na jednej wyznaczonej drodze, nie rosnie tak jak trzcina.
Dusza otwiera sie jak kwiat lotosu z niezliczona iloscia platkow.


2 komentarze:

  1. ..jak to dobrze, że spotkałam duszę
    wędrującą moim szlakiem :)
    wdzięcznam, że jest!
    ..i pozdrawiam tą duszę :*

    ( ciekawe czemu czasami
    ktoś próbuje mnie straszyć
    symbolami, chociaż
    tablica wytarta już dawno..
    i w dodatku uwierzyła
    że jest czysta )

    ..dziś był we mnie niepokój
    przez to straszenie
    ..tak mówię, żebyś
    wiedziała jeśli
    czułaś podobnie..

    ..teraz jest święty spokój..
    Dobranoc :)

    OdpowiedzUsuń
  2. niepokoj..
    ..Kiedy spotkasz przyjaciela na skraju drogi albo na targowisku, pozwol duszy w was poruszac wargami i kierowac jezykiem.
    Pozwol glosowi w waszym glosie mowic do jego ucha w uchu.
    Bo jego dusza zachowa waszego serca prawde, tak jak smak wina pozostaje w ustach..
    cytat: Kahlil Gibran

    OdpowiedzUsuń