czwartek, 4 lipca 2013

sama ciemność nie będzie ciemna dla Ciebie,


Księga Psalmów (Ps 139)

PSALM 139(138)

Bóg wszystko przenika

1
Kierownikowi chóru. Dawidowy. Psalm.
Panie, przenikasz i znasz mnie,
2
Ty wiesz, kiedy siadam i wstaję.
Z daleka przenikasz moje zamysły,
3
widzisz moje działanie i mój spoczynek
i wszystkie moje drogi są Ci znane.
4
Choć jeszcze nie ma słowa na języku:
Ty, Panie, już znasz je w całości.
5
Ty ogarniasz mnie zewsząd
i kładziesz na mnie swą rękę.
6
Zbyt dziwna jest dla mnie Twa wiedza,
zbyt wzniosła: nie mogę jej pojąć.
7
Gdzież się oddalę przed Twoim duchem?
Gdzie ucieknę od Twego oblicza?
8
Gdy wstąpię do nieba, tam jesteś;
jesteś przy mnie, gdy się w Szeolu położę.
9
Gdybym przybrał skrzydła jutrzenki,
zamieszkał na krańcu morza:
10
tam również Twa ręka będzie mnie wiodła
i podtrzyma mię Twoja prawica.
11
Jeśli powiem: “Niech mię przynajmniej ciemności okryją
i noc mnie otoczy jak światło”:
12
sama ciemność nie będzie ciemna dla Ciebie,
a noc jak dzień zajaśnieje:
.

8 komentarzy:

  1. Bóg wszystko przenika
    ...i choć On wszystko wie,
    my musimy swoje prośby nazwać
    i wypowiedzieć je do Niego

    OdpowiedzUsuń
  2. wszytko wie..
    zanim pomysle
    musze tylko uwazac..
    co mysle
    ucze sie mowic
    raczkuje jak zajac..
    skaczac..
    nie pytajac

    OdpowiedzUsuń
  3. co mysle
    ucze sie mowic
    nie pytajac

    co myślę
    uczę się mówić
    nie pytając
    "Tak, tak..
    Nie, nie..."

    OdpowiedzUsuń
  4. "co mysle
    ucze sie mowic
    nie pytajac"
    - to piękne...

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrych snow :)
    zamieniam na
    Dzień Dobry
    ...uczę się mówić...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ucze sie
    ...usmiechac :)

    Milego dnia

    OdpowiedzUsuń