niedziela, 30 stycznia 2011

..to on :).. a ja, cóż - nie wiem..

"To ja...

Siedzę tak sobie i myślę
czasem i mi się to zdarza -
jak wiele rzeczy w umyśle
kłębi się i przepoczwarza !

Jedne są głupie bez reszty -
przykre to albo prawdziwe,
mam jednak też takie teksty,
że aż sam sobie się dziwię !

Przechwalać się to nie lubię.
choć cenię słowa uznania
zbyt często jednak się gubię
w dzieleniu prawdy od łgania...

Cóż rozum niepolityczny,
brak werwy, intelligencji,
ostatnio bywam liryczny
i serce ma mnie w ajencji.

Nie w tym jednak sedno sprawy,
czy znam się, czy mi się zdaje.
Przyczynić się do zabawy,
ot co! i zrobić coś z "jajem".

Weźmy na przykład samolot:
bezmyślne to bydlę, głupie,
oj, przydałby mu się polot...
żeby tak przysiadł na słupie,

jak wróbel skrzydłem pomachał,
poćwierkał ćwir, ćwir, zjadł muchę
poskakał trochę po dachach
i natchnął człowieka duchem...

To nie! On ryczy i wyje,
smrody wyrzuca w powietrze,
do przodu wyciąga szyję
dalej i szybciej i jeszcze!

A czasem, gdy mu odbije
z dystansu kilku tysięcy
babka ze strachu się wije
i krzyczy "O, Jezu, Niemcy"...

I tym optymistycznym akcentem
zakończę moją próbę czegoś napisania,
bo widzę, że zanudziłem was ze szczętem -
kolega już ułożył się do spania

***

tak pisał Darek Piotrowski w 1987 roku
..czy o czymś nam mówił
czy tylko tak sobie pisał?
On już nam nie odpowie..

czasem Pan Bóg w sam czas
stroi sobie z nas wielki żart..
byśmy może powstrzymali się
od zapędu w myśli i słowa

popatrzyli sobie prosto w oczy
i uśmiechnęli się do siebie
ciepło i z najlepszą intencją
ponad kołysanką, ponad tą kołyską

Dobranoc
i po prostu tak
Miłego Dnia

3 komentarze:

  1. a jednak
    jak kakol w zycie
    problem jest
    nierozlaczny z zyciem..
    trzymasz go ciasno
    w objeciach..
    paradoks
    rzeczy wprost
    nie do przyjecia
    jak osty do sukni sie hacza
    szarpia za gardlo
    do oczu skacza..
    spojrzysz na kolec
    z bliska
    jak konik polny
    ucieka w trawe..
    juz jestes wolny :)))

    czeka kolyska..

    Milych snow!

    OdpowiedzUsuń
  2. nie rozumię
    i nie wiem czy chcę
    rozumieć
    zawiłości
    raczej nie..
    wolę obudzić się
    w tym życiu
    z tego snu
    Dobrej Nocy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kto to jest,
    sprobuj odnalezc tego kto chce sie obudzic..

    OdpowiedzUsuń