niedziela, 24 maja 2009

Oczekiwanie na Zesłanie Ducha Świętego



Modlitwa o siedem darów Ducha Świętego



Duchu Przenajświętszy, Pocieszycielu, uświęcający dusze nasze,
  • racz mi udzielić daru mądrości, abym poznał i umiłował prawdę wiekuistą i nigdy dóbr tego świata nie przekładał nad dobro wieczne.
  • Daj mi dar rozumu, abym poznał, o ile dozwala nieudolność ludzka, prawdy objawione.
  • Daj mi dar umiejętności, abym się przekonał o nicości swojej i wszelkich rzeczy stworzonych. Żebym wszystko odnosił do Boga podług uczuć Serca Jezusowego, a gardził marnościami tego świata.
  • Daj mi dar rady, abym ostrożnie postępował wśród niebezpieczeństw życia doczesnego i spełniał wolę Bożą.
  • Daj mi dar mocy, abym przezwyciężał pokusy nieprzyjaciela i znosił prześladowania, na które mógłbym być wystawiony.
  • Daj mi dar pobożności, abym się rozmiłował w rozmyślaniu, w modlitwie i w tym wszystkim, co się do służby Bożej odnosi.
  • Daj mi dar bojaźni Bożej, abym pilnie unikał wszystkiego, co by Cię obrazić mogło, abym się bał grzechu bardziej niż śmierci, a to jedynie dla miłości Twojej.


Do tych wszystkich darów, o Duchu Święty, dodaj dar pokuty, abym grzechy swoje opłakiwał, i ducha umartwienia, abym zadośćuczynił Boskiej sprawiedliwości. Napełnij, Duchu Święty, serce moje Boską miłością i łaską wytrwania, abym żył po chrześcijańsku i umarł śmiercią świątobliwą. Amen.

2 komentarze:

  1. ..i niech się stanie, Eme, to o co tak błagasz, niech Ci się stanie..
    Niech każde z Dzieci Bożych otrzyma to, o co gorliwie prosi, a Duch Święty darzy tymi darami, o których On tylko wie, że są nam naprawdę potrzebne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. eme=joanna=isia= wielkie nic w sobie zakochane, puste jak oczu Twoich blask - tyle tego, tyle tego w końcu masz... mamy... dobranoc, i już lecę w sen :)) z Bogiem

    OdpowiedzUsuń