niedziela, 31 maja 2009

wstaje nowy dzień


Edward Stachura - Opadły mgły,wstaje nowy dzień

Opadły mgły i miasto ze snu się budzi,
Górą czmycha już noc,
Ktoś tam cicho czeka, by ktoś powrócił;
Do gwiazd jest bliżej niż krok!
Pies się włóczy popod murami - bezdomny;
Niesie się tęsknota czyjaś na świata cztery strony!
A ziemia toczy, toczy swój garb uroczy;
Toczy, toczy się los!
A ziemia toczy, toczy swój garb uroczy;
Toczy, toczy się los!
Ty, co płaczesz, ażeby śmiać mógł się ktoś
Już dość! -Już dość! -Już dość!
Odpędź czarne myśli! Dość już twoich łez!
Niech to wszystko przepadnie we mgle!
Bo nowy dzień wstaje, Bo nowy dzień wstaje, Nowy dzień!
Bo nowy dzień wstaje, Bo nowy dzień wstaje, Nowy dzień!
Bo nowy dzień wstaje, Bo nowy dzień wstaje, Nowy dzień!
Z dusznego snu już miasto tu się wynurza,
Słońce wschodzi gdzieś tam,
Tramwaj na przystanku zakwitł jak róża;
Uchodzą cienie do bram!
Ciągną swoje wózki-dwukółki mleczarze;
Nad dachami snują się sny podlotków pełne marzeń!
A Ziemia toczy, toczy swój garb uroczy;
Toczy, toczy się los!
A Ziemia toczy, toczy swój garb uroczy;
Toczy, toczy się los!
Ty, co płaczesz, ażeby śmiać mógł się ktoś -
Już dość! -Już dość! -Już dość!
Odpędź czarne myśli! Porzuć błędny wzrok!
Niech to wszystko zabierze już noc!
Bo nowy dzień wstaje, Bo nowy dzień wstaje. Nowy dzień!
Bo nowy dzień wstaje, Bo nowy dzień wstaje. Nowy dzień!
Bo nowy dzień wstaje, Bo nowy dzień wstaje. Nowy dzień!
Wstaje nowy dzień!

13 komentarzy:

  1. .. w tym nowym dniu powiem Ci kilka dobrych, zwyczajnych słów :))
    dziś przyfruną przepiórki z mojej rodzinnej półki... aż 7 ptaszków, wrażeń ciekawych..
    .. ale przedtem chcę koniecznie zajrzeć w Twoje serce przez zwierciadełka duszy..

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem jak glodny, dziki ptak
    co w nieufnosci cofa glowe
    przed rzucanym pokarmem

    OdpowiedzUsuń
  3. tak, czuję to,
    ale błagam - zaufaj
    nie chcę Cię posiadać
    chcę być blisko Ciebie
    i ogrzać Twoje serce

    OdpowiedzUsuń
  4. .. i nie mów głodnemu o głodzie
    pięć długich lat czekało
    na spełnienie w miłości
    prawdziwej
    bo inaczej nie chciało..

    OdpowiedzUsuń
  5. to co wynurza sie
    z Twojej glebi
    jest pokarmem
    nie odrzucaj go

    OdpowiedzUsuń
  6. wzajemnie!
    nie odrzucaj już
    uwierz w cud :)

    OdpowiedzUsuń
  7. http://www.youtube.com/watch?v=xia0hl8sAek

    http://www.youtube.com/watch?v=_423I_pRmkE

    Duchu Święty, przyjdź i obdarz nas potrzebnymi darami.

    Radosnego dnia z Duchem Świętym!

    OdpowiedzUsuń
  8. Idę po Twoje dary
    bądź dla mnie łaskawy
    i daj według woli Twej
    udziel mocy Swej
    na każdy dzień.

    OdpowiedzUsuń
  9. byłam, czekałam, jeszcze jesteś heeeeen?

    OdpowiedzUsuń
  10. a ja wciaz we wczorajszym dniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. bo to prawdziwa uczta :)) dziękuję Ci :** muszę iść, zamieszać, zawirować, poszaleć.. bo ptaszki głodne przylecą :))) co mi tam - nakarmię ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Prośba o Wyspy Szczęśliwe

    A Ty mnie na wyspy szczęśliwe zawieź,
    wiatrem łagodnym włosy jak kwiaty rozwiej, zacałuj,
    a ty mnie ukołysz i uśpij, snem muzykalnym zasyp, otumań,
    we śnie na wyspach szczęśliwych nie przebudź ze snu.

    Pokaż mi wody ogromne i wody ciche,
    rozmowy gwiazd na gałęziach pozwól mi słyszeć zielonych,
    dużo motyli mi pokaż, serca motyli przybliż i przytul,
    myśli spokojne ponad wodami pochyl miłością.

    :*

    OdpowiedzUsuń