poniedziałek, 16 marca 2009

Komentarz z bloga ks. Tomasza:
" Próbowałem zrozumieć znaczenie imion Ducha Świętego - Pocieszyciel, Orędownik, ten, który się wstawia za nami - szukając jakiegoś wglądu w to kim On jest. Ale wreszcie uświadomiłem sobie, że my - chrześcijanie nie musimy rozumieć osoby Ducha Świętego - gdyż On nie chce nam mówić ukrytych rzeczy o Sobie. Wystarczy nam wiedzieć, że jest On jednym z Trójcy: wieczny, Duch Chrystusowy zesłany na tę ziemię, aby zamieszkać w nas, którzy wierzymy. Jego oczy są zawsze skierowane na Chrystusa! Duch Święty nie chce, abyśmy wiedzieli o Nim dużo, ale abyśmy znali Jego misję - a tą misją jest przyprowadzenie nas do Jezusa i zachowanie nas w czystości i świętości. On cały czas działa, objawiając nam w naszych sercach Chrystusa i raduje się, kiedy chcemy poznać dlaczego On przyszedł. Jezus powiedział:"Kiedy przyjdzie On, Duch prawdy, wprowadzi was we wszelką prawdę, bo nie sam od siebie mówić będzie, lecz cokolwiek usłyszy, mówić będzie i to, co ma przyjść wam oznajmi. On mnie uwielbi, gdyż z mego weźmie i wam oznajmi"
(Jana 16:13-14).

~ja, 2008-12-30 19:08

1 komentarz:

  1. Pocieszycielu, Duchu Prawdy, przyjdź i rozświetl ciemne zakamarki mej duszy, abym je właściwie rozeznała i daj siłę uklęknięcia w prawdzie przy kratkach konfesjonału i wyzwól z mojej niemocy. Niech usłyszę Twoje pocieszenie " wstań, idź i nie grzesz więcej", niech doświadczę Twojej miłości i Twojego miłosierdzia. Amen.

    OdpowiedzUsuń