niedziela, 3 stycznia 2010

takie sobie bajeczki...

Osiołkowi w żłoby dano
w jednym owies
w drugim siano.. iiii...


"Rozterka między dwiema motywacjami defensywnymi polega na tym, że wskutek istnienia dwóch dróg skojarzeniowych, którymi odpływa moc korelacyjna, działanie homeostatu blokuje dwie różne decyzje, prowadzące do dwóch różnych sytuacji, chociaż jedna z tych sytuacji musi nastąpić. Jest to więc rozterka między dwiema awersjami.
Rozstrzygnięcie rozterki następuje, gdy rozpływ mocy korelacyjnej spowoduje wzrost potencjału efektorowego wystarczający do powstania jednej z tych decyzji, czyli gdy jedna z motywacji defensywnych przekształci się w motywację ofensywną.
( ooo ;)))*

Rozterka pozostaje nie rozstrzygnięta, gdy moc korelacyjna nie wystarcza do spowodowania żadnej decyzji." (uuu...)*

Marian Mazur "Cybernetyka i charakter"
* przypis Isi

30 komentarzy:

  1. poza jednym wyjątkiem
    nie mam nic do korelacji niech sobie będzie,czasami nie boli a nawet się przydaje,szczególnie w damsko - męskim towarzystwie -prawda?.I w tym zgodzę się z panem Mazurem uffffff :)
    mówiąc szczerze
    w przyrodze nic nie ginie! - prawda?
    lecz w korelacji
    grzecznie pytam
    kto daje a kto bierze :p
    - p.k -

    OdpowiedzUsuń
  2. ..najlepiej ma ten, kto ma otwarty homeostat, bo potrafi przez ten otwór pobierać i wydalać po równo ;b

    OdpowiedzUsuń
  3. .. ważne, żeby osiołek nie padł z głodu :)) w smakowitym żywiołu wywarze do pełni smaku potrzeba jeszcze spełnionych marzeń ;) :*
    Miłego dnia!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo to mądre, nie ma moją oślą głowę :(
    Miłego dnia, ja pozostane przy prostym, trzeźwym, chłopskim rozumie :). Pozdrowienia śnieżne ślę.

    OdpowiedzUsuń
  5. a to ci bestyja
    ona mi tu wałkiem wywija
    piękniejsza babeczka
    kiedy się wścieka
    ratuj się kto może
    czasem trza uciekać
    choć lubię kiedy
    dama wpada w szał
    łał
    wtedy się nawet na nią zagapię
    a co mi zrobisz
    jak mnie złapiesz :p

    OdpowiedzUsuń
  6. Mów do mnie Pio wierszem jeszcze,
    niech ucho swe jeszcze napieszcze.
    Ps. A prozą, to jak Cię złapię,
    w śniegu wyturlam, uszu natrę!
    Pozdrawiam noworocznie
    od Wszystkich babiszonów :):):)

    OdpowiedzUsuń
  7. przyłączam się do Eme z życzeniami
    a kiedy się spotkamy to..
    to nie wiem jak będzie
    bo chociaż czuję
    nie znam Ciebie
    ba
    nie znam też siebie
    dopiero się uczę..
    i era proroctw już za nami
    odetchnąć można z ulgą..
    ważne że
    się kochamy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ..ale jak już Cię dorwę tooooo!!!
    to powiem Ci, że to najlepsza korelacja
    jaka mogła nam się uwikłać..
    homeostat czeka na otwarcie
    a może już otwarty
    czeka żeby go zobaczyć..
    a nie tylko się gapić
    i gapić i gapić ;b

    co autor miał na myśli?
    stara śpiewka belferska..
    Dobry Boże
    może swoim wiernym sługom
    pomożesz? ;)

    to taki żart, taki niewinny żarcik...
    Jak to dobrze Mój Dobry Boże
    że znasz się na wszystkim
    nawet na moich żartach
    żeeeś Wszechmogący:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Św Franciszek powiadał wszelki duch Pana Boga chwali na tym
    i tamtym przecie wiecie,świecie .a jeśli nie,to pewnikiem się wnet zawali.Mi to pewną porą,wybrał kontrowersyjną rolę.Jak cierń,a niby róża,co w necie niektórych wkurza.
    Co z tego wynika
    no cóż gram role na przemian
    hydro - elektronika :p
    A to jak garbaty Ezop (czasem kpiarz )w ukryciu się czaję,w pisaniu bajek!.To Jego Sprawka,Jemu przyszedł ten pomysł do Głowy,abym jak piorun iskrzył,a czasem przetykał kanały nerwowe :p
    jednak pan Mazur ad persona
    wiedział (też jak ja)
    co to psychiczny rezonans!
    też w dalszych rozdziałach książki,
    jest mowa - i znów wyjaśnić pora
    rolę i potencjał "cewki"
    jak też dziwnego jak ona (choć w istocie on - bo "Induktor") "kondensatora" (choć w istocie ona)
    a to z powodu (wszak rodzi) kobiecego łona!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiedziałam Pietia
    że w Tobie woda i ogień..
    i oba sobie w Tobie pomagają
    (najczęściej nie tylko w Tobie ;)
    swoje role bez wytchnienia grają..

    "bo ona, on znaleźli
    ocalili
    ten jeden wspólny ton
    co każe się nie mylić
    że ona-on dla siebie są
    i razem będą żyć"

    tak pisała Isia w pewnym wierszu
    (jakieś 23 lata temu)
    który się jej wziął (wtedy myślała)
    z miłości do człowieka
    teraz wie, że z miłości
    do Miłości..
    wtedy jeszcze jej
    na prawdę nie zaznała
    teraz czuje
    że...
    Jestem Który Jestem

    OdpowiedzUsuń
  11. e tam ogień znów mi kompa załatwili!,na serwie UBU wciąż się dziwią że robię co dzień instalkę i aktualizacje.Pewnie tak bedzie do końca moich dni.Ja to ja :),mogę się jeszcze wyspać do woli ;),ale ten co na mnie poluje pewnie oka nie zmrużył :p
    ps.na jakiś czas znów muszę zniknąć,bo nam biedak z niewyspania urze - a ja lubię polowania,uczac się na jego głupocie :)
    hej!

    OdpowiedzUsuń
  12. Serce.. Ty i polowania to dwie sprzeczności.. taki jesteś cichy i łagodny :) właśnie takiego Cię widzę i czuję.. a wszystko inne to szczegół, którego nie chcę rozumieć! :)) i już!
    a skoro robiąc komuś psikusa, masz jego dobro na myśli, to ja tam Ci odpuszczam ;)
    a i ten spsikusiony jak pomyśli, to też Ci odpuści, tylko może dopiero za.. hmm, nie będę konkretna - za jakiś tam czas..
    a że trafił na kamień szlachetny, to nawet bumeranga nie doświadczy..
    bo Wszystkim należy się szczęście!!.. ale Każdy ma swoje wybory ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jrenko masz wiedzę,wiesz czym się zywią grzyby!
    coś musi umrzeć aby one mogły żyć,i tak przy użyciu metafory wyjasniłęm Ci politykę pewnego (ponoć ludzkiego :p) gatunku,zyjacego dzięki Polakom w Polsce od prawie 400 lat!.Gdyby nie Polacy ów (ponoć tolerancyjny gatutek) zginąłby bezpowrotnie.To własnie ów gatunek (niby ludzki) jest najwiekszym wrogiem Sarmacjii.Grzyb tworzy przetrwalniki niezwykle aktywne i mutuje.Dziś w moim kraju rzadzą własnie jego klony!.Dla nas Polaków już nie ma ratunku!,nie ma!.Jedyna nadzieja w Synu Boga,którego owe grzyby do Krzyża przybiły,dziś sie tego wypierają - dlatego z Krzyżem (i z tymi dla których Krzyż jest świątoscią )walczą!

    OdpowiedzUsuń
  14. Piotrze, to niby o mnie mówisz?
    ależ ja jestem prawdziwym prawdziwkiem
    i jeszcze u boku nam prawdziwka.
    Tak wygląda nasza cała rodzinka ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj Eme
    nie nie o Tobie :),mowa o grzybach,to była metafora.Grzyb żywi się ściółką.
    Wsród ludzi bywa podobnie,celowo wprowadzają zamęt zniewalając ciała i usmysły sprowadzając na manowce,czyż u nas tak się nie dzieje?.Słyszałem o pomyśle wprowadzenia nowych (z wbudowaną elektroniką) dowodów osobistych.To nie jest bajka,człowiek posiadając takie coś,zakłada sobie elektroniczną obrożę (podobną jaką wszczepia się psom!).To już jest ostatni krok "cyber anioła" - masz wzmiankę w Apokalipsie św.Jana o znamieniu bestii!.Pomysł świetny dla tych którzy sprawują już władzę nad rządem dusz,dyskretnie śledzą (jak w Big Brather) jak Ci się to podoba?

    OdpowiedzUsuń
  16. ps.przezyłem ataki,piosenki ma żona nagrane na specjalnej przystosowanej do multimedialnego odtwarzacza (który kupił jej syn).Spiewa sobie nuci,młode lata jej się przypomniały :).Warto było zaryzykować,przynajmniej ona jedna z nas troje ma uciechę.A ci durnie którzy mi przeszkadzali,odbiorą swoją nagrodę,czas już jest bliski

    OdpowiedzUsuń
  17. ps2.Eme
    nie staraj się zrozumieć,polityki zrozumieć się nie da.Odpowiedz sobie na pytanie - dlaczego Mojżesz (z wody wyjęty) stłukł kamienne tablice,z wypisanymi Przykazaniami Bożymi,jestem
    pewien duszo pokorna że otrzymasz światło poznania.Na litość Boską Ratuj Dziewczynki!!!.ze mną jest bardzo kiepsko :(

    OdpowiedzUsuń
  18. no to po co się martwisz?
    Pietia, bez polityki, ją więc szerokim łukiem omijając, na strunach gitary brzdąkając można zmienić świat! sercem ogarniając to, co w każdym człowieku dobre, niezależnie od:
    1. wieku
    2. rasy
    3. wyznania (religii)
    4. orientacji seksualnej
    5. płci
    6. partii wstawienniczej ;)
    7. itd itp itd ye, yeee

    każdy z nas ma prawo do życia, miłości, wolności i szczęścia.. co z tym Cudem zrobimy? bo to prawo to cud.. tylko jak tu nauczyć się takiego pojmowania zwyczajnego jako nadzwyczajne? jak nauczyć się doceniać każdą kropelkę potu i krwi?? jak nauczyć się doceniać nie przeceniając siebie i bliźniego? jak? ... a prawda was wyzwoli... tak! kochając :)

    OdpowiedzUsuń
  19. powiedziała co wiedziała,chłopakom powiedziałem to i Tobie tyż wyjaśnię.Pracujesz na swoich katów,Twoich i Twoich dzieci!.Owi kaci w Boga nie wierzą,bo gdyby wierzyli,liczyli by się z rozliczeniem (czyli osądem z całości) ponieważ jednak nie wierzą,żyją jak nierozumne bydlęta.Kierują się prawem pięści,czyli śilniejeszego uważając że wypracowane przez pokolenia dobro (ich językiem "koryto") tylko im się należy bo władzę mają.Kontrolując rynek,szkolnictwo,medycynę,kulturę - mają wpływ na młode umysły.Na tym polega inżynieria duszy,cierpi niedostatek i nie wie dlaczego.A niby skąd młody człowiek ma wiedzieć że należy mu się więcej niż dostaje.Nie tylko jego rodzice na owe dobra pracowali,ja też!.A mam je po chamsku ukradziono,i mam prawo domagać się sprawiedliwosci!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Piotrze, bardzo przepraszam Cię,
    Ty poważne tematy rozważasz
    a ja z uśmiechem Cię obdarzam,
    choć wcale mi do śmiechu nie jest.
    Politykę okrążam szerokim łukiem
    a telewizor wyłączam z wielkim hukiem.
    Szkoda mi czasu, którego nie mam...
    inne tematy mnie kręcą, jak dojść do nieba
    i nie potykać się wciąż, gdy nie potrzeba.

    Nie lękaj się, Bóg sam wystarczy...
    Ps. Pozdrawiam Was wirtualni Przyjaciele

    OdpowiedzUsuń
  21. Pietia, nie nerwujsia - wiesz, że jest Jeden Bóg, sprawiedliwy - zostaw to Jego wszechmocy, wszak znasz prawo bumeranga. Proszę skoncentruj się na niesieniu dobra - dasz dobry przykład i poczujesz się lepiej.. ziejąc nienawiścią do czegokolwiek, jak chcesz być traktowany? łagodnie?
    Masz szczęście, że wokół wianuszek zabujanych kwiatuszków ;) - życie Ci ratują!
    A o której mojej korelacji kolektywnej pisałeś? Co też miałeś na myśli, Autorze?

    OdpowiedzUsuń
  22. "jestem pewien duszo pokorna
    że otrzymasz światło poznania.
    Na litość Boską Ratuj Dziewczynki!!!.
    ze mną jest bardzo kiepsko :("

    Piotrze, o których dziewczynkach mówisz?
    a na ostatnie zdanie, mogę tylko tyle, że ogarniam również Ciebie swoją modlitwą
    w godzinie miłosierdzia - od dziś każdego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  23. "Odpowiedz sobie na pytanie - dlaczego Mojżesz (z wody wyjęty) stłukł kamienne tablice,z wypisanymi Przykazaniami Bożymi"

    Piotrze, gotowej odpowiedzi nie mam
    ale jak wymyślę, to dam Ci znać :)

    OdpowiedzUsuń
  24. jejej, ale zamieć.. biedne krasnale.. joanna do domku będzie musiała wfrunąć przez komin ;) cóż, porobi trochę za św. Mikołaja :)))

    OdpowiedzUsuń
  25. " Mojżesz schodzi z góry, widząc co się dzieje rozbija kamienne tablice z dziesięcioma przykazaniami, miesza pył powstały z nich z wodą i każe ją wypić Izraelitom, i pyta, kto jest po stronie Boga. Tylko Lewici byli wiernie po stronie Boga i Mojżesz nakazał im wziąć miecze i pomścić Boga Jahwe. Zabili oni tego dnia 3000 mężczyzn."

    "Bóg jednak nie opuścił Izraela, tyle tylko, że teraz, przez ich nieposłuszeństwo, muszą oni się uczyć niejako wbrew sobie. Po prostu taka jest Boża miłość. On się nie obraża na nas, ale jest konsekwentny w tym, co robi. A my albo Mu się poddamy, albo poniesiemy konsekwencje własnej rebelii. Bóg nas i tak wyrzeźbi, ale od nas zależy, czy będziemy w Jego rękach gliną, czy marmurem. Czy się mu poddamy, czy On boleśnie będzie odłupywał od nas to, co nam przeszkadza w osiągnięciu zbawienia" Cytaty pochodzą ze str.

    http://hiob.salon24.pl/138043,spacerkiem-po-biblii-7-przymierze-boga-z-mojzeszem

    Czy to przypadek, że spotkałam się znów z Hiobem?
    Piotrze, ciągle się uczę i nie wiem czy zdążę...

    OdpowiedzUsuń
  26. Isiu, czy Św. Mikołaj pracuje przez cały rok?
    bo ja wciąż czekam na dar od Niego....

    Joasiu, wracaj bezpiecznie
    na dworze wietrznie, śnieżnie
    a w kominku ogień płonie
    i cieplutko, ogrzej dłonie.
    Serce masz wszak gorące, Słońce...

    OdpowiedzUsuń
  27. Eme
    Mojżesz po spotkanu (to było kilka dni,a może i więcej,przy spotkaniu bezpośrednim ciało ludzkie nie odczuwa pragnień!) z Bogiem (dzisiaj to rekolekcje)zobaczył że Żydzi zbudowali "Bank - złoty cielec",a w nim stosowali lichwę wobec swoich braci.Jezus w Ewangeli nawiazuje do tych czasów,mówąc "nie można służyć dwom panom,Bogu i mamonie"
    .Zachłanność ludzka jest chorobą nieuleczalną,powoduje następne okaleczenie ducha - chęć posiadania władzy.To co działo się za czasów Mojżesza,Jezusa,jest stosowane i dzisiaj.Pieniądzem zdobywa się władzę,majac władzę można zgromadzić jeszcze więcej dóbr,aż w końcu oszalały człowiek sięga po władzę Boga - patrz genetyka!,eugenika!.Broń reczną,zamieniono na broń atomową - tu zginie wielu - nie tylko 3000 mężczyzn.U Żydów kobieta stoi bardzo nisko - jest traktowana na równi z zwierzęciem.Mało tego ten hermetyczny naród nie jest w stanie zasymilować się z otoczeniem.Wręcz przeciwnie wszelkimi środkami stara się go sobie podporządkować - jak grzyb ściółkę!.
    Na S24 pisze ktoś inny!,ja już dawno przestałem tam pisać,bloga samodzielnie też nie prowadzę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. .. a ja chcę tylko oddać to co jestem dłużna i nie mieć z mamoną do czynienia.. po prostu się oczyścić i do widzenia :) reszta w rękach Boga no i troszkę w mojej... wolnej woli :)))

    OdpowiedzUsuń
  29. a co Ty bogata bido jesteś dłużna ;)
    siedziesz na "skrzyni złota"
    i nie wiesz o tym
    Bóg chojnie Polskę obdarował
    i tylko on
    ukrył skarby pod naszą ziemią
    tylko on na to pracował
    o tym wiedzą złodzieje
    a z nas się smieją!!!

    OdpowiedzUsuń
  30. aaaaaaaaaa, no masz ci... ;)
    tak z jednej strony
    to sobie wypraszam
    a z drugiej
    dzięki, (ale nie chcę)
    za "świadomość"
    wyższości nad nie-Polakami ;b
    wszystko to bzdurka
    postaram się ubogacić
    byciem człowiekiem
    jeśli zdołam

    to wystarczy!

    OdpowiedzUsuń