piątek, 26 marca 2010

dla Piotra... i nie tylko ;))



Modlitwa św. Tomasza z Akwinu (1225-1274)


Panie, Ty wiesz lepiej aniżeli ja sam, że się starzeję i pewnego dnia będę stary.
Zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że musze coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Odbierz mi chęć prostowania każdemu jego ścieżek.
Uczyń mnie poważnym, lecz nie ponurym; czynnym, lecz nie narzucającym się.
Szkoda mi nie spożytkować wielkich zasobów mądrości, jakie posiadam, ale Ty, Panie, wiesz, że chciałbym zachować do końca paru przyjaciół.
Wyzwól mój umysł od niekończącego brnięcia w szczegóły i dodaj mi skrzydeł, bym w lot przechodził do rzeczy.
Zamknij mi usta w przedmiocie mych niedomagań i cierpień, w miarę jak ich przybywa, a chęć wyliczania ich staje się z upływem czasu coraz słodsza.
Nie proszę o łaskę rozkoszowania się opowieściami o cudzych cierpieniach, ale daj mi cierpliwość wysłuchania ich.
Nie śmiem Cię prosić o lepszą pamięć, ale proszę Cię o większą pokorę i mniej niezachwianą pewność, gdy moje wspomnienia wydają się sprzeczne z cudzymi.Użycz mi chwalebnego poczucia, że czasami mogę się mylić.
Zachowaj mnie miłym dla ludzi, choć z niektórymi z nich doprawdy trudno wytrzymać.Nie chcę być świętym, ale zgryźliwi starcy to jeden ze szczytów osiągnięć szatana.
Daj mi zdolność dostrzegania dobrych rzeczy w nieoczekiwanych miejscach i niespodziewanych zalet w ludziach.
Daj mi, Panie, łaskę mówienia im o tym.

4 komentarze:

  1. dla Piotra i nietylko...
    I pozostan takim jaki Jestes.. prawdziwym ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ..jeśli jesteś prawdziwym
    w każdym swoim licznym
    wyda(wa)niu ;)))

    OdpowiedzUsuń
  3. nas nie jest wielu nas jest tylko jeden ;).Nadal szukam pożadnej nakładki.Nainstalowałem różnego badziewia (wszystko pod kątem tworzenia nagrań).ale okazuje się że połowa jest do niczego :(.Pożądny "wawe edytor" z konwersją do "MP3" i byłaby zabawa od nowa :).Jak na razie kiepsko
    życzę dobrej nocy

    OdpowiedzUsuń