piątek, 23 października 2009

O braciach pytających się samych siebie

Wyszli bracia - wiatr we włosach - co za czas!-
w oczach gwiazdy i drzewa na spodzie -
pochyleni, zanurzeni po pas,
brodzą w nocy czerwcowej jak w wodzie.
Zatrzaśnięte na krzyż okiennice,
nie skoszony jeszcze zapach łąk -
- chodźmy prędzej, takie ciemne ulice
z tym księżycem, co dogasa u rąk.
- Czy to życie jeszcze, czy już sen? -
pomyśl pierwszy, potem ja pomyślę -
i dziwili się, to tamten, to ten -
las się chwieje, Jakby stał na Wiśle.
Mamy umrzeć czy żyć dalej - może wiesz -
rozważ pierwszy, potem ja rozważę -
a już wschodził powoli jak świt
odgłos dzwonów porannych na twarze.
.
ks. Jan Twardowski

8 komentarzy:

  1. .. jeszcze chyba nie pojmuję
    do jakiej sytuacji
    z życia naszego powszedniego
    odnieć ten wiersz..

    a może to odniesienie
    do tego, co się stanie?
    albo do tego, co już umarło?

    czas
    to wymysł czowieka
    żeby się nie pogubić
    czasu na prawdę nie ma

    (a może bracia z wiersza
    to J i H - dwa bieguny? ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy to życie jeszcze, czy już sen? -
    pomyśl pierwszy, potem ja pomyślę ...

    OdpowiedzUsuń
  3. życie!!!
    snu mam już dość!!
    przecież całkiem niedawno
    dałam Ci się obudzić
    książę :)

    (pamiętam, pamiętam, pamiętam
    hi hi i ha ha
    tą wpadkę słowną ;)..
    pewne słowa żyją w nas
    cały czas)

    OdpowiedzUsuń
  4. czasami czyta sie cala gruba ksiazke po to by znalezc jedno zdanie, ktore dlugo pamieta sie.

    OdpowiedzUsuń
  5. czasami trzeba całą księgę przeczytać
    a czasami wystarczy wsłuchać się
    w człowieka..
    o którym nawet nie ma się przeczucia
    jak bardzo zmieni
    cały ten świat
    nasz świat

    OdpowiedzUsuń
  6. bo czlowiek to tez ksiazka..wlasciwie ksiazka tez czlowiek. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ..zastanawiam się cały czas
    skąd Dorota mnie znała
    i skąd wszystko o mnie wiedziała..
    ale już nie dziwię się
    przestało mnie cokolwiek dziwić
    ale za to toooooonę.....
    w coraz większym zachwycie
    życiem!!

    OdpowiedzUsuń