piątek, 16 października 2009

Samotność

Nie proszę o tę samotność najprostszą
pierwszą z brzega
kiedy zostaję sam jeden jak palec
kiedy nie mam do kogo ust otworzyć
nawet strzyżyk cichnie choć mógłby mi ćwierkać
przynajmniej jak pół wróbla
kiedy żaden pociąg pośpieszny nie spieszy się do mnie
zegar przystanął żeby przy mnie nie chodzić
od zachodu słońca cienie coraz dłuższe
nie proszę Cię o tę trudniejszą
kiedy przeciskam się przez tłum
i znowu jestem pojedynczy
pośród wszystkich najdalszych bliskich
proszę Ciebie o tę prawdziwą
kiedy Ty mówisz przeze mnie
a mnie nie ma
/ ks. Twardowski /

10 komentarzy:

  1. oj, o taką nie proś
    sama przychodzi
    włazi bez pukania
    i siedzi godzinami
    nie pozwala
    wstać i pójść
    poszukać siebie
    w tym tu i teraz
    niebie

    OdpowiedzUsuń
  2. nie ma takiej
    serce ludzkie
    nie znosi pustki
    Bóg pragnie spokoju
    i pustkę serca wypełnia
    wtedy jest tak jak na granicy życia
    słyszysz jak On
    widzisz dalej
    jak On
    i czujesz że Jest
    w tobie
    i jest z nami tak
    jakby ojcu wdrapać się
    na kolana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. skąd wiesz?
    że na kolanach u taty
    byłam jak anioł
    w dodatku skrzydlaty :)

    a on rysował
    zwykłym ołówkiem
    na kartce w kratkę
    konie w galopie
    konie odpoczywające
    trawę skubiące

    a on czarował
    z drewna
    konika na biegunach
    na ławeczce
    jego grzbietu
    pierwsze podróże

    albo marynarzyka
    lipowego (mięciutkie drewno)
    kierunek wiatru
    wskazującego
    wiadomo było
    skąd wiatr

    taki czarodziej to był
    z tego mojego majowego
    taty :))

    ależ odbiegłam od tematu

    Tak! czuję, że jest we mnie!\
    a skąd wiesz?

    OdpowiedzUsuń
  4. jak to skąd wiem
    dał mi świder diamentowy
    mnie bluźniercy
    nim wiercę w brzuchu
    i w sercu!
    dał mi uzdę
    chociem nie konik polny
    dał mi smyczek i skrzypeczki
    małe Bogu na chwałę
    co tęsknie łkają
    i do Niego
    wołają ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. On słyszy ;)
    nie pragnie Twojej tęsknoty
    pragnie
    całym swym boskim sercem
    byś był szczęśliwy :*

    OdpowiedzUsuń
  6. No pewnie że On pragnie ;),lecz sanuje nasz wybór.Człowiek (obojętne czy kobieta czy mężczyzna - egoistami są).
    Duch Boży pojawia się na tej biednej ziemi poprzez nasze serca.Pokaż mi takie które kocha nad życie,i da życie za życie - który,która ziemska córa,tak kochać potrafi?,który która da z siebie,i otrzyma wszystko za wszystko.I to jest to - wszystko za wszystko - bezwarunkowo,wierzy na słowo - cierpi,ale kocha nadal bo jest Jednym!,Jest Bogiem!

    OdpowiedzUsuń
  7. przypomina mi się cały czas
    nasza rozmowa sprzed dwóch lat
    dziwna i piękna
    wtedy nie wiedziałam
    co to strach
    pokazałeś mi jaka jestem
    duchem mała
    i jak bardzo mogę się bać
    teraz rozróżniam (nie zawsze)
    tchórzliwość i chciwość ego
    oraz
    moc i siłę Ducha miłującego
    Piekło i Niebo
    Grzech i Cnotę
    Nienawiść i Miłość
    Fałsz i Prawdę
    Czarne i Białe
    Zło i Dobro

    opowiadam się sercem
    za tym, co po prawicy

    Piotr - sam wiesz jak trudno
    kochać bezwarunkowo
    zdradziłeś i żyjesz
    bo wierzysz w miłość

    a ja?
    a ja to Twoje zwierciadło

    "Jedyną cenną rzeczą na tym świecie jest ta każda jego część, na którą spoglądasz z miłością. To nadaje jej jedyną realność, jaką kiedykolwiek będzie miała."

    Przecież znasz mnie i wiesz,
    co mam w oczach gdy na świat patrzę
    a zwłaszcza, gdy patrzę na Ciebie :*
    staruszku ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. ja nie zdradziłem,słowo daje się tylko raz.Zdrada to swiadomy wybór.Zmiana - idei osoby która kochała.Człowiek nie może zdradzić Boga jesli go wczesniej nie poznał."wielu powołanych,ale niewielu posród" wybranych - pokaz mi wybranych posród nas,Ty?,Joanna?,ja?.Zrada - grzech to zaniechanie poszukiwania,a z nami jest inaczej wciąż szukamy!,ja też.Wciąż błądzimy!,ja też.Święci - wybrani odeszli,ci co zostali sa zbyt pokorni żeby w swoją świętość uwierzyć,tyko Bóg Mądrość tą pewność w świetosc dac moze!
    zyczę dobrej nocy - a w śnie pięknych spotkań!

    OdpowiedzUsuń
  10. wierzę - będą piękne
    i wzajemnie

    (lubię literkę i
    jest jak most
    albo
    kładka przez rzeczkę)

    OdpowiedzUsuń